"אני אוהב את אנשי עמונה; נהיה שותפים לחקיקה שתגביל את סמכויות בג"ץ"

אני מדבר על זה שנים. לא קיבלנו כל סיוע מאף אחד בעניין הזה. עכשיו מתעוררים חלקים במערכת הפוליטית ורוצים לשנות, אנחנו כמובן נהיה שותפים לעניין הזה. אי אפשר שבמדינה דמוקרטית יהיה כח בלתי מוגבל לאנשים שלא נבחרו על ידי הציבור אלא מונו באופן חשאי. זה לא קיים בשום מקום בעולם המערבי
עמית דניאל 1 Comment on "אני אוהב את אנשי עמונה; נהיה שותפים לחקיקה שתגביל את סמכויות בג"ץ"

ח"כ משה גפני בראיון סוער למרדכי לביא • "אם החוק להעדפה מתקנת לא יעבור מחר, עוד דברים לא יעברו" • על עמונה: "חוק ההסדרה לא פותר את בעיית עמונה, הצבעתי חרף התנגדותי" • על בג"ץ "נהיה שותפים להגבלת סמכויותיו" • וגם, מה הוא חושב על תפקודו של רה"מ תחת ה"ירידות לחייו" כלשונו?

גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אני מדבר על זה שנים. לא קיבלנו כל סיוע מאף אחד בעניין הזה. עכשיו מתעוררים חלקים במערכת הפוליטית ורוצים לשנות, אנחנו כמובן נהיה שותפים לעניין הזה. אי אפשר שבמדינה דמוקרטית יהיה כח בלתי מוגבל לאנשים שלא נבחרו על ידי הציבור אלא מונו באופן חשאי. זה לא קיים בשום מקום בעולם המערבי
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק ההסדרה שנראה כי השר בנט מתעקש עליו, לפי ח"כ גפני, כרוך בהעברת חוק העדפה מתקנת לחרדים. בראיון ל"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא פרש ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את משנתו באשר לחוק העדפה מתקנת, חוק ההסדרה ופינוי עמונה וגם סיפק התייחסות לסקר של מינה צמח שהתפרסם הערב, המעניק ל"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד 25 מנדטים – מספר מנדטים זהה למפלגת השלטון, הליכוד, על פי תוצאות הסקר.

"הסקר לא עשה שום דבר למי שבוחן אותו לעומק. עברו מנדטים מהמחנ"צ ללפיד, עברו מנדטים מהליכוד לבית היהודי, לישראל בתנו אולי גם אלינו מנדט אחד" באשר לסיכויי המחנ"צ לשוב ולהוביל את גוש השמאל אמר גפני "אם המחנ"צ יתעשתו הם יוכלו להחזיר לעצמם את המנדטים. בשורה התחתונה לא השתנה כלום במפה הפוליטית". בהתייחסו להתנהגות לפיד לחרדים כאל התנהגות "חוזרת בתשובה" אומר גפני "חוזר בתשובה צריך ללכת לישיבה. החרדים כיום פופולריים והוא צריך אותם לקואליציה. אנחנו לא הולכים אתו. אין שום סיכוי שנשב יחד בממשלה בראשותו". קבע נחרצות.

לשאלת המראיין האם לדעתו האובססיה סביב מציאת פרשיות על רה"מ בנימין נתניהו ותפקודו בימים אלה, אומר "הוא מתפקד. זה מאד מעניין. יורדים לחייו, זו עובדה. יש דברים שלא לעניין, מדברים עליו, מנסים להוציא החוצה. אין לו תחליף. אין מישהו שהיום יכול להתמודד מולו. הוא לא מושלם וכנראה זה מה שמביא את ההכפשות נגדו, אבל הוא מתפקד, הוא רה"מ וצריך לאפשר לו לעבוד. צריך לחשוב על פתרונות. אי אפשר לפטור רה"מ מדברים שצריכים חקירה אבל צריך אולי אפשרות שלא על כל דבר, יעמידו אותו בחקריה. המציאות היא שהוא רה"מ והוא צריך לתפקד".

באשר לחוק ההסדרה – החוק בו שמים מבטחם תושבי היישוב עמונה הנתון תחת צו פינוי, אומר ח"כ גפני "אני אוהב את אנשי עמונה, אני לא רוצה שיפנו אותם ואעשה הכל כדי לעזור להם. אבל צריך להבין שהחוק הזה לא פותר את הבעיה, יפנו אותם על אף העברתו. הפינוי לא תלוי בחוק הזה כפי שיבוא לידי ביטוי מחר, אני מעריך. זה רק מאבק של הימין מי יהיה המנהיג וכל אחד מנסה להיראות ימיני יותר. אני מכיר את העובדות, אני לא מדבר בסברות. כולם יודעים את זה. הבעיה של עמונה זה שיש פסק דין חלוט של בג"ץ שאומר באופן חד משמעי שצריך להיערך לפינוי" בהתייחסו להצבעתו בעבר ובעתיד בעד או כנגד החוק, הוא אומר "אנחנו הצבענו בעד החוק בקריאה הטרומית ואם יכבדו את ההסכם הקואליציוני אז אצביע בעד גם בקריאה הראשונה, על אף שאני נגד החוק"

ח"כ גפני התייחס לסמכויותיו של בג"ץ ואמר "לנו יש ביקורת קשה על בית משפט בעיקר על בית המשפט העליון. ביקורת שאפשר לראות שחור על גבי לבן כמה הוא מוטה בענייני דת ומדינה. אני מדבר על זה שנים. לא קיבלנו כל סיוע מאף אחד בעניין הזה. עכשיו מתעוררים חלקים במערכת הפוליטית ורוצים לשנות, אנחנו כמובן נהיה שותפים לעניין הזה. אי אפשר שבמדינה דמוקרטית יהיה כח בלתי מוגבל לאנשים שלא נבחרו על ידי הציבור אלא מונו באופן חשאי. זה לא קיים בשום מקום בעולם המערבי" אומר ח"כ גפני וקובל על חוסר ההתייחסות לקריאתו בנושא במשך שנים, לדבריו "אנחנו התרענו על כך ולא קיבלנו סיוע אבל אנחנו נסייע אם אחרים יעשו את זה. היום אני שומע שיחות ודיבורים שהם שונים לחלוטין לפני 10 שנים. יש כאלה שאפילו מאשימים אותנו שהיינו צריכים להיות יותר חזקים בעניין, אבל הם לא עושים כלום. כשהם יעשו, אנחנו נסייע" אומר.

רבות דובר בשבוע האחרון באשר לחוק העדפה מתקנת לחרדים, החוק עליו מתעקש גפני ואף מתנה את הצבעת סיעתו בחוקים אחרים, בהעלאת החוק להצבעה מחר. "אני מקווה שהחוק של העדפה מתקנת יעבור מחר, אם הוא לא יעבור, לא יעברו עוד כמה דברים" אומר נחרצות ח"כ גפני ומוסיף "אני למשל עובד בכל הכח שיכירו בתלמידי ישיבה ככאלו שיכולים לעבור מבחני סף, שהדיינים יקבלו גמול כמו כל מי שלומד דברים אחרים. הדבר המרכזי אצלי והכי חשוב, זה הישיבות. הדבר הראשון שעשינו בקדנציה הנוכחית, זה ביטול גזירת הגיוס. אני עובד כל הזמן על תקציב הישיבות, הכוללים ומערכות החינוך החרדיים. בנוסף, אנשים עוזבים את הכולל בגלל סיבותיהם ואסור שיפלו אותם לרעה. זה חוק שמתנהל אצלנו ביהדות התורה כבר קרוב ל-15 שנה. חוק חשוב שלא רוצים שיעבירו אותו. חוק שצריכים לעזור לנו. 15 שנה אנחנו נלחמים בכך שחרדים מופלים לרעה רק בגלל שהם חרדים. אני נלחם בכל הכח ונסייע לאותם חרדים שיצאו לעבוד"

ח"כ גפני מדגיש שוב "סדר העדיפויות שלי זה קודם כל לומדי התורה ואחרי זה אלה שיצאו לעבוד. המצב כיום שמפלים עובדים חרדים לרעה. לא רוצים אותנו גם כשאנחנו חרדים שעובדים לפרנסתנו. בעם היהודי תמיד היו לומדי תורה שהם החשובים ביותר ותמיד היו עובדים. אף פעם לא הייתי במכללות חרדיות מכיוון שהשכן שלי שהוא לומד כולל או אברך ישיבה, הוא החשוב ביותר. יש אנשים שיוצאים להתפרנס, תמיד היה בעולם היהודי. יש רופאים חרדים שלא מתקבלים לעבודה אך ורק מפני שהם מגיעים עם זקן והם חרדים".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות